
|
Megnvekedett biztonsg
A hat lgzsk s a klnsen merev karosszria mellett a kormnymozdulatoknak megfelel mrtkben elfordulni kpes Adaptv fnyszrk, a hang- s grafikus zenetek segtsgvel tjkoztat Parkolst segt rendszer, valamint az akr 3 darab ISOFIX gyermekls-rgztsi lehetsg teszi teljes krv a biztonsgot. |

|
ITS II lgzsk-rendszer Tovbbfejlesztett utasvdelmi funkcik
A tovbbfejlesztett ITS II egy olyan fejlgzsk-rendszer, amely az eddigi ITS szerkezeti tulajdonsgait egyesti a fggnylgzsk elnyeivel: a tmlrendszer oldalirny tkzs esetn, tlsan - mint eddig is - kifeszl az oldals ablakok el. Az ITS II mkdse elmletileg megegyezik az ITS I mkdsvel: az rendszer az A-oszlop, a tet s a C-oszlop kztt van kifesztve s egy robbangyutaccsal felszerelt gzgenertor oldja ki. A beraml gzelegy a helyre tolja a lgzskot, mikzben a fggny kifeszl a tetkeret s a lgzsk kztt. A tovbbfejlesztett ITS tvette az elz rendszer elnyeit - ellrl htrafel trtn gyors kinyls, a rendszer indtsa abban az idpontban, amikor a lgzsk-funkcira szksg van (ell korbban, htul ksbb) - de az j rendszer mg komolyabb vdelmi funkcit is knl az utasoknak. Mgpedig tkzs esetn tovbb cskken a nyakra hat n. nyrer, s a fej, vagy ms testrszek nem tudnak kilengeni. Borulskor vagy prdlskor megfogja az utasokat s megmarad a kb. ht msodperces fenntartsi id (boruls esetn elnys). Ezenkvl a levegvel tlttt szvet a bennlk fejt mg a kocsiba hatol trgyaktl is, mint pl. vegszilnkok, clp, fa, ms jrmvek stb. is vja. |
|

|
ISIS biztonsgi-rendszer Az utasvdelem j tvlatai
Az intelligens biztonsgi-integrcis rendszer (ISIS) egy teljesen j rzkelrendszer a lgzskok, a biztonsgi v-fesztk, az aktv fejtmlk s a passzv biztonsg jvbeli rendszerei szmra. tkzs esetn az utasok optimlis vdelmet lveznek, mivel a rendszer a megfelel lgzskot a kell ervel, s a megfelel idben oldja ki. A nem szksges lgzskokat a rendszer nem oldja ki. A manapsg hasznlt MRS (multiplex restraint system) rendszerekkel szemben, amiket egyetlen kzponti vezrlegysg szablyoz, a klnbsg abban van, hogy az ISIS egy sor klnll s gy egyedileg optimlisan szablyozhat rendszerbl ll. Alapja egy szatellit-rendszer, amelynek egyes rszeit egy n. Busz informcis modul kti ssze. Az egyes szatellitek egy szablyzegysgbl s egy beptett rzkelbl llnak, aminek ksznheten intelligens dntseket tudnak hozni a hozzjuk csatlakoztatott biztonsgi egysgek mkdtetsre vonatkozan. Ennek a decentralizlt intelligencinak a teljestkpessge a jvben lehetv teszi majd, hogy tovbbi, a vezetsi helyzetre s az utasokra vonatkoz informcikat igaztsanak a biztonsgi egysgek mkdshez; s hogy tovbbi rzkelket s biztonsgi egysgeket gyorsan s rugalmasan lehessen majd bepteni. Az ISIS ezen fell nagyobb gyorsasgot s a rendszer ltal hozott biztosabb dntseket knl. gy pldul a lgzskok a klnsen idkritikus baleseti helyzetekben, mint pl. egyes oldalirny tkzsek esetn, az eddiginl is gyorsabban fognak kioldani. Az ISIS kzponti eleme a biztonsgi-informcis modul. Ez kt lnyeges feladatot lt el: egyrszt a szatelliteket sszefog intelligens Busz rendszert kezeli, msrszt pedig az a feladata, hogy az energiatartalkokat rendelkezsre bocsssa a teljes biztonsgi rendszerhez, ha egy tkzs sorn megszakad az ramellts. A Busz rendszerhez szatellitknt a t ISIS-modul kapcsoldik, amelyek az A-oszlpol, a B-oszlopon, az els s hts lseknl, valamint az els ajtknl tallhatak. | |
|

|
Vszfutsra is alkalmas gumiabroncsok
Defekt esetn a specilis abroncsok nem lapulnak le, gy az aut biztonsgosan vezethet a legkzelebbi gumiszervizig, a biztonsgi s stabilizcis rendszerek pedig a lgnyoms elvesztse esetn is aktvak maradnak. | | |