Ht igen, a versenyplya.
Ascari kb. 100 kilomterre, Sevilltl szakra helyezkedik el. Erre mg nem jrtam, s nem tudom, geolgiai, vagy egyb okai vannak-e, de akrcsak Olaszorszg, Spanyolhon is dli irnyba szpl. Megkockztatom, Andalzia taln mg Sziclinl is szebb, a tj egyszeren hihetetlen, ms szgben futnak fel a hegyormok, mint amit eddig brhol lttam, ilyenkor tavasszal a legkevsb sem nevezhet koprnak, a felhk kzl nha olyan klnleges szgben esik a fny, hogy a tj szokatlanul jl sikerlt fantasy-viedojtkra hasonlt.
Itt van a kis magntulajdon csapathely, nem igazn ltszik rajta, mire hasznljk, mert rajtrcs s rajtgp nincs, viszont a krnyk is gynyr, ha frnnak nhny lukat az aszfaltba, simn eladhatnk golfplynak. Kr lenne persze, mert ilyen pazar vonalvezetst, trkks visszafordtkat, kanyarkombincikat, s persze rengeteg szpen dnttt vet mg soha nem tesztelhettem.
A BMW-sek is nyilvn prbltk mr az j M6-ost, s gy vannak vele, mint brmelyiknk, ha valami igazn ts ajndkot talltunk ki. Az ember szeretn minl elbb megmutatni, de persze azrt uralkodik az arcvonsain, majd a kicsomagols kzben szernyen lvezi a hatst. Itt a kis boxutcban elszr eligaztst tartanak, kt perc: a plyn ne llj meg, ha sszetrted az autt, ne szllj ki, hanem vrd meg a szemlyzetet, s az els krben ne elzd meg a felvezet autt, a fekete M3-ast, utna mehetsz, amennyivel mg pont ki nem esel a mezre. Ok. Mehetnk.
De j lesz, majd ha kill ellem, brndozok, majd szpen vatosan gyorstgatok, aztn a harmadik krben mr kezdhetem az rdemi rngatst. Mire ezt elkpzelem, az M3-as el is tnt valahol Ascari-Alsn, pedig normlis idben elrajtoltam utna, csak nem nyomom padln. De az istenverte mokfutjnak esze gban sincs megvrni, holott a szemembe nzve hangzott el a szbeli gret, I'll show you the track, most meg bottal thetem a nyomt, legfeljebb sznhzi ltcsvel nzhetnm, ahogy prezentlja a vonalvezetst csak most, csak nekem.
Tlzs, hogy udvariasan megvrna, de valahol kzptjt utolrem. Mieltt vgkpp megenne a szgyen, amirt ilyen lassan megyek, ltom, hogy az M3-as htulja is rendesen csszkl a kanyarokban, esetenknt az idelis vet sem az aszfalton mutatja, s szerinte az ember legjobb bartja a rzk. Az els kr utn megyek mg hrmat, felvezets nlkl, nyilvn jval lassabban, mert nem kell a tatrt kergetni, aztn szpen killok, elg volt, kezem lbam remeg, illetve tulajdonkppen remegni nem remeg, csak jrtnyi erm sincs, megettk a mindenfle g-k, meg a jz stressz.
A legfontosabb, egyrtelm benyoms, hogy az M6-os tkletes versenyaut, s igazn rokonszenves mdon az. Mert amg mondjuk a Dodge Vipernl azt reztem, hogy a versenyplyn eltlttt hnapok, vagy inkbb vek kellennek ahhoz, hogy valami kzm is legyen az aut irnytshoz, az M6-osnl gy tnt, elg lenne nhny ra, legfeljebb nap.
Futfellet 4 versenykr utn
A fkek hasonlan ltens versenysportosak, mint a mtor; nem kell a pedlt vatoskodva simogatni, htha tl ersen fog. Nem fog tl ersen; pont olyan ersen fog, ahogy kell, 100-rl 36 mternyi satuzs utn llunk meg, ami j 1,7 tonnval szp, 1,3 g-s lassulst eredmnyez. A vezetlsben mg ok, fent kitmasztunk a kormnyon, a lbunk meg egybknt is a fken tmaszkodik, de a jobb 1-ben mr tnyleg olyan, mintha hason fekve lgnk a biztonsgi vn, a htamon 27 kil lommal.
Nekem lmnynek feledhetetlen volt, de ezton krem: tiltsk be!
Adatok
hosszsg: 4 871 mm szlessg: 1 855 mm magassg: 1 377 mm tengelytv: 2 781 mm sajt tmeg: 1 710 kg csomagtart: 450 l lgellenllsi egytthat: 0,32 tank: 70 l motor: V10, 90 fokos hengerszg teljestmny: 507 LE@7 750 rpm nyomatk: 520 Nm@6100 gyorsuls (0-100): 4,6 rugalmassg (80-120): 4,4 (4. fokozatban), 5,8 (5-sben) vgsebessg: 250 km/h-ra korltozva, a gyr szerint anlkl viszi a 330-at is fogyaszts (gyri adatok): 10,2/14,8/22,7 tesztfogyaszts: 21,7 Az M6 ra: 31 650 000 Ft (emlkeztetl: a sima 6-os kup, a 645 ci 22 995 000, az M5 26 153 000 Ft) |