Csods j motorok
A 7-es legfontosabb jdonsgai a motorok. Most gy fest a knlat:
730i az olcsjnosoknak Ultraknny, fojtszelep nlkli alu-magnzium soros 6 hengeres Max teljestmny: 258 LE @ 6600/min Max nyomatk: 300 Nm @ 2500-4000/min Max sebessg: 244 km/h Gyorsuls: 7,8 s tlagfogyaszts: 10,1 l/100 km
740i V8, 4000 cm3 Max teljestmny: 306 LE @ 6300/min Max nyomatk: 390 Nm @ 3500/min Max sebessg: 250 km/h Gyorsuls: 6,8 s tlagfogyaszts: 11,2 l/100 km
750i V8, 4799 cm3 Max teljestmny: 367 LE @ 6300/min Max nyomatk: 490 Nm @ 3400/min Max sebessg: 250 km/h Gyorsuls: 5,9 s tlagfogyaszts: 11,2 l/100 km
760i V12, 5972 cm3, teljesen vltoz vezrls, kzvetlen befecskendezs Max teljestmny: 445 LE @ 6000/min Max nyomatk: 600 Nm @ 3950/min Max sebessg: 250 km/h Gyorsuls: 5,5 s tlagfogyaszts: 13,4 l/100 km
730d rthetetlen lelkivilg olcsjnosoknak Soros, 6 hengeres turbdzel Max teljestmny: 231 LE @ 4000/min Max nyomatk: 520 Nm @ 2000-2750/min Max sebessg: 238 km/h Gyorsuls: 8,0 s tlagfogyaszts: 8,2 l/100 km
745d V8, irgalmatlan biturb dzel Max teljestmny: 300 LE @ 4000/min Max nyomatk: 700 Nm @ 1750-2500/min Max sebessg: 250 km/h Gyorsuls: 6,8 s tlagfogyaszts: 9,5 l/100 km
Vezetni annl jobb, minl nagyobb az t. Autplyn csods, knyelmes, nem imbolyog, nem rz, kicsit susog a szl, semmi ms. Nma, mint egy leleplezett gynk. Autton minden erny megmarad, s szpen is kanyarodik, plne a terjedelmhez kpest. Szk, kanyargs szerpentinkn aztn messze a tmege gyz, Annus Adrin is nagyon sportos, mgse indul ktszz gton. Az biztos, hogy az elektronika nagyon gyesen ton tartja, mi legalbbis sose estnk le. Hromfle futm rendelhet: standard, adaptv, s annak tovbbfejlesztse, a sport.
rdekes, hogy a dlsmentestst vgz aktv stabiliztorok nem is annyira a sportossgot, mint inkbb a knyelmet szolgljk: a hts, nem az tra figyel (s felteheten tulajdonos) utas lett teszi sokkal knnyebb, hogy a karosszria nem billen, csak a tnyleg tempsabb kanyarban, s akkor se nagyon. s mivel a rendszer a stabiliztorrudat tekergeti, nem a csillaptssal jtszik, nem lesz tle rzs a menet. Illetve EDC-C nven a csillaptst is uralja az elektronika, de alaphelyzetben nem knoz a sportossggal. Jobb is, mert az I-drive-on sportosra lltott felfggeszts mellett htul lve nem tl j rzs tkelni egy fekvrendrn. Kpzelem egy ll hogy rzhat.
Ezzel megrkeztnk az I-Drive-hoz. A kzponti vezrlrendszer az elz Hetesben jelent meg, ahol sikerrel bizonytotta, hogy az emberisg igazi ellensge nem a vrus, a napszl, a globalizci, Kim-Dzsong Il vagy Oszma, hanem a szoftverfejleszt (a rossz szoftverfejleszt). Azta minden j BMW-sajtanyag kitr arra, hogy az (lltlag azta mr mindenki ltal msolt) rendszert tovbb tkletestettk. Mostanra lehet benne valami, mert mg gy sem utltam, hogy eleve tele voltam mocskos eltletekkel. A menpontok topogrfijt kattogss s akadozss alakt villanyegr tovbbra is lenygz, s mostanra mintha maguk a pontok is rtelmesedtek volna.
Hiba az I-Drive, gy is pp egy tucat gomb van a fthet! kormnykerken magn, 10 lltja a masszrozs! lst, van ngy bajuszkapcsol, kt komplett telefonbillentyzet, meg a fene tudja mi mg. Az g szerelmre, az elektronika mg arra is figyel, hogy a hasznlaton kvli ablaktrl ne vetemedjen meg, s idnknt kicsit megmozgatja. Lenygz aut, gy pazar, ahogy van. Sajnos nem rzek irnta semmit. Ez j hr, n sem korban, sem sttuszban nem vagyok a Hetes clkznsge, s ha ilyen butasgokat rok, nem is leszek soha. |