2005. jlius 4., htf 8:16
Automata egy BMW-be? Legalbb olyan nevetsges tlet, mintha, nem is tudom, hajtott kereket kormnyoznnk, vagy ilyesmi.
A gyztes vigyora
Ksz, megtrtem, legyztek, Amerika nem tud veszteni (eltekintve Dlkelet-zsitl).
A szakllas majom, aki tbb zben megcsfolta Eurpa egyik legpatinsabb autmrkjt, elvesztette az els csatt, de megnyerte a hbort. Chris Bangle formaterve mra velem egytt a legtbb BMW-rajongt megtrte, az ts szria minden porcikjra azt kell mondjam: tetszik.
Azrt mg akadnak harcol csapatok: a petitiononline-on a cik rsakor 12 332 alrs ll a Stop Chris Bangle! cm tiltakozv aljn.
A fekete jl ll neki. A gynyr ragadozszemek kiragyognak a stt krnyezetbl, remekl rvnyesl a gyrs helyzetjelz s az oldalra biggyesztett kis
indexgyngysor. Akr a tbbi Bangle-BMW,
az ts is l, llegzik, ahogy futnak rajta a fnyek, ltszik, hogy trelmetlenl remegnek bre alatt az izmok.
Krm alig van a kasztnin, csak ell, a kihzott sark, tbb mr nem vese, hanem valami ms alak htnylsok kr kerlt egy kevs. A ritks htrcson nem tsejlik, hanem tltszik a jkora ht s kt merevtplca, s mg ez a kis mszaki meztelensg is jl ll az tsnek. Htulrl is j elnzegetni, csak gy st belle az er, amirt j rszben a 275-s gumik s a dupla kipufog felelsek, de a felfel sliccelt lmpk is rszeslnek az rdembl. Nem tudom, a htklls felnikben is benne van-e Bangle keze, de az egyetlen egyenes vonalat sem tartalmaz kerk igazi dizjnremek.
Nem sok hinyzott ahhoz, hogy bell is sszenyladzzam az autt, de szerencsre sikerlt tallni egy-kt belektnivalt. Pldul a gyszos hangulatot. n ilyen csuromfekete autt biztos nem vennk, ahogy unokatestvrem mondta az alkalmi utas szerepben: a koporsszer bels jl felkszt arra, ami egy ers BMW-ben kikapcsolt menetstabilizlval vrhat a tl btor sofrre.
Meg mg ott vannak az ablakemelk kapcsoli. Az ajtkon, a vzszinteshez s a fgglegeshez kpest egyarnt 45 fokkal kifordtva. Gytrelem a csuklnak. Egybknt minden tkletes, Karotta kifogsolta a manyagkilincseket, de ha nem szl, n szre sem veszem, hogy nem ugyanabbl az azonosthatatlan, de varzslatos fmtvzetbl kszltek, mint az I-Drive gombja s a vltkar bettje. Ebbl a fmbl kerlt egy kicsi a kormnyra is, miltal a hrom kll nmileg Mercedes-csillagra emlkeztet, ami vicces.
Sokig nzegettem a fura, gyrilag koszos hats szrksfekete manyag bettet a mszerfalon, a hamutart ajtajn s mg imitt-amott, de vgl gy dntttem, szp az. Ugyanez jtszdott le az lsek krokodilbrszer betteinek vizsglgatsa sorn. A kormny fogsa s formja is rendben van, a kzpkonzol klma- s hifigombjai, -forgattyi ttekinthetk s kzre llk, az I-Drive-ot pedig jmagam - valsznleg egyedliknt a Fldn - szeretem, br menet kzben vllalkozni egy hangsznlltsra nagy valsznsggel akaratlan svvltst eredmnyez. Nem j tz msodpercekig nem az utat nzni.
Az ls lltshoz szerencsre nem kell, nem is lehet az llap oldalra biggyesztett konzolra vetni szemnk vilgt. Pr prblkozs utn tisztba jttem a dolgokkal, melyik gombbal lehet a fejtmla magassgt, melyikkel az llap hosszt, melyikkel a tmla fels rsznek dntst, melyikkel az elektromotoros oldal- vagy gerinctmaszt kezelni. Igazn felhbort, hogy a fejtmla kis szrnyait kzzel kell a tarknkhoz igaztanunk, piha.
Mgsem ez vett le teljesen a lbamrl. A kihajl pohrtart se semmi, de van mg jobb. A knyktmaszban egy kis brrel bevont elem, ami elrehzhat a kzifk fl, gy az alkar szpen elheverhet a vlt karja mellett. No de ha behzom a kzifket, vigyorogtam, ez biztos letrik. Ht nem trik le, hanem visszacsszik. De nem a fkkar tolja vissza, hanem van erre a clra egy kis racsnis mechanika valahol a kardnalagt mlyn. Tkly.
Persze kit rdekel mindez, amikor ott a ktturbs, bivalyers motor az orrban. Alig vrtam, hogy ill tvolsgba kerljek a BMW Magyarorszg szkhztl, s megprbljam, mire kpes 272 ler, no meg 560 Nm a hts tengelyen. 560 newtonmter, uramatym, gyerekkoromban az aktulis legnagyobb V8-as vagy tizenkt hengeres luxusautkrl rta a hazai sajt, hogy "mozdonyhoz ill" meg "gyri az aszfaltot". Mercedes 500SEL '85: 399 Nm, BMW 750i '89: 450 Nm. Most meg egy sima nagykategris a hromliteres dzellel krberhgi ket, hiba, vltozik a vilg.