Hrek : A bels titka (645Ci) |
A bels titka (645Ci)
2006.03.18. 21:09
Itt a BMW cscstechnolgijt ismerhetjk meg melyeta 6-osnl alkalmaztak.
A bels titka
s ahogy szl kzben, az is csodlatos. A V8 hanghoz nem kell pillangszelep, s br alapjraton elnmtottk a szemt gyilkosok, felette annyira gynyren szl, amennyire egy ennyire halk aut gynyren szlhat.
Kln mlysges ksznet jr azrt, hogy a 645 kzi vltval jutott hozznk, nem automatval. Biztos az is kivl, s a Gran Turismosghoz passzol is, de a kzi bot remekl kiemeli a pajkos njt. Vegyk mondjuk azt az esetet, amikor az ember a kuplungpedl megrgsnak segtsgvel kvn csszsra brni egy autt. Nem mintha erre brmi szksg volna, a 645 V8-asnak brmikor van annyi ereje, hogy kitrja a fenekt, s ami ennl fantasztikusabb, van annyi let a kormnyzsban s er a futmben, hogy pni rettegs helyett bugyborkol rosszasgot rezzen kzben az ember.
A forgats alatt vgig esett az es, a reptri beton meg klnben is egy huncut bestia, egy darabig markol, mint egy szenvedlyes transzvesztita, aztn meg elenged hirtelen, s nevet, ahogy prgve hullasz a pokol mlye fel. A BMW pedig szpen megtantja vezetni az embert: elsre tl kevs, msodikra tl sok, harmadikra tkletes. s aztn mindent megcsinl, eleven, kszsges, gyors, semmi szabotls, kelletlenkeds, mesterkltsg.
Figyelembe vve, hogy villanyos a felfggeszts, hogy ne legyen dls kanyarban, hogy villanyos a kormnym, aminek vltozik mg az tttele is, a mesterkletlensg a legkevsb vrt rzs mind kzl. s mgis, a vilg legtermszetesebb dolgnak rzdik, hogy ugyanarra a kormnyfordulatra az aut 30-nl hajtkanyart vgez, 130-nl pedig csak svot vlt. Parkolskor isteni a nem egsz kt fordulat a kt vglls kzt, 200 krl pedig iszony stabilitsrzetet ad, hogy a letttelezett kormny ilyenkor nem teszi idegesen fickndozv a Hatost.

Hogy mifle algoritmussal szmoltk ki, hogy milyen tempnl mekkora a tkletes kormnytttel, arrl gzm sincs, de hogy lassan, gyorsan, egyenesen, kanyarban s keresztben egyarnt eltalltk, az egyszer biztos, ezeket lelkiismeretesen vgigprbltam. Hogy egy ekkora dgnl mirt volt fontos, hogy minden segdletet kikapcsolva Lada VFTS raliautknt lehessen csapatni vele, azt sose fogjuk megtudni, de ez gy fordul s marad keresztben, hogy a nap vgre szintn tiszteltem magam a tudsomrt. Pedig az rdem nem az enym. Vezetsi lmnyre n hazartem a 645 Ci-vel, nekem egy aut ilyen legyen. J, esetleg lehet kisebb, de ha ekkora, akkor ilyen legyen s ksz. Motor, vlt, futm, fk, kormny, mindent ilyennek szeretnk, csak a forgalmiban a tulajdonos rubrikjt krem kijavtani.
 |
| A szksges mennyisg lgzsk, tempomat, bi-xenon s hrombets elektronika alapras. Ennl sokkal rdekesebb, hogy mi minden nem. Pldul az Active Steering s a Dynamic Drive (az aktv kormny s futm) egy csomagban egymilli forint, s kapunk hozz 18 colos felniket defekttr gumikkal. Erre tessk klteni, vagy lealkudni s kihagyni a kerkcsomagot, az gyis rzs. A tbbi extra hlyesg, gy is vagyonokat kellett klteni knnyfmekre s manyag karosszriaelemekre, csak hogy valahogy 1,6 tonna al lehessen faragni ezt a szp kvr llatot.
Ami a belst illeti, a formkat s az anyagokat tmogatom, minden szp. Ez menti meg a vilgegyetem egyetlen kiszedhet s a kesztytartban trolhat luxus-pohrtartjt is, ami mellesleg az nk szavazatai alapjn a tavalyi v 14. legszebb autalkatrsze. Pedig annyira idtlen, hogy majdnem ciki. De aztn a vgre mgis inkbb men lesz.

Az I-Drive-ot pedig mg mindig gyllm, s ezt a vlemnyemet a mglyra menet is fennhangon nekelni fogom, kobozksrettel vagy anlkl. Tekintsnk most el a kezels nehzkessgtl, mert ezt tljk szubjektvnek s tanulhatnak. Dicsrjk meg a rendszert vezrl fmgombot, mert nagyon vicces eszkz: force-feedbackes joystickknt, kattogva rzkelteti a menpontok kzti ugrlst, ha pedig erszakosan tltekerjk, szemrehnyan visszaforog eredeti helyzetbe, mintha rugra jrna, pedig motoros. De ha nekem brki azt meri mondani, hogy szerinte normlis dolog, hogy egy huszoktmillis - s ltalban tkletes - aut mszerfalnak kells kzepre betesznek egy bazi nagy kpernyt, amit nem lehet kikapcsolni, azt a helysznen, akr tank jelenltben, azonnal lehlyzem.

Bizony, igazbl van m Display OFF opci, csak nem kikapcsolja, hanem feketesg vettsre utastja a kpernyt, amit radsul olyan ervel tud vgezni, hogy simn barnulni is lehet eltte. Egy hossz jszakai ton knunkban papr rnykolt tettnk el, s szidtuk, mint a bokrot. Arra bezzeg volt eszk, hogy kln ftst ptsenek az LCD-mg, hogy hidegben is jl mkdjn. De meglni, azt nem lehet a nyomorultat.
Ajaj, fogy a kritika lendlete, de van mg egy aprsg. Ez egy risi aut, ekkorban 7-8 szemlyes egytereket, kisbuszokat is gyrtanak. Erre vegynk kt csodlatos mondatot a gyri sajtanyagbl: For a coup the passengers on the rear seats also travel first class azaz Ahhoz kpest, hogy kup, a hts utasok is els osztly knyelemben utaznak, s : Even adults sitting on the rear seats of the new 6 Series will enjoy ample space and roominess for short and medium distances, vagyis A Hatos hts lsein mg a felnttek is bsges helyet tallnak rvid s kzepes utakra.
Idzzk fel a cenzra gonosz veit s a sorok kztt olvass nemzeti tudomnyt; a Hatos htul egy borzalmas bntets, tkozottul knyelmetlen, rmes. Az ls szpen formzott, de mr az elemberek is tudtk, hogy lni egy kicsit htradl felstesttel szeretnk, nem pedig egy kicsit elredlvel. Apr klnbsg, beltom, de a mindennapokban lnyeges. Ne ltessnk htra senkit.
A 645Ci a BMW s a Mercedes kzti megtesteslt klnbsg maga, a sportos kup, amiben minden kompromisszumot pont a msik irnyba hozatott volna meg a Merci projektvezetje. Messze inkbb a sofrnek szl, mint brmelyik utasnak vagy kvlllnak, ami a Mercinl finomabb s knyelmesebb, az itt nyersebb s clszerbb, ha a cl a gyorsan mens lvezete.
ljnk ell mi magunk, ne vigynk senkit sehova, vessk meg a vilg sikertelenjeit s rszorulit, prszkljnk a cinikus rhgstl a globlis felmelegedsre, a kioti egyezmnyre s a lakhelyket veszt pingvinekre gondolva, s adjunk hlt az rnak, amirt ebben az autban gethetjk el a fldbl kibugyog kolaj utols literjeit.
|