Hrek : Motor s design (BMW 645Ci) |
Motor s design (BMW 645Ci)
2006.03.18. 21:05
Most vgre megtudjuk mit rejt a motorhztet s miben rejlik ennek az elkpeszt klsnek a titka!
Teszt: BMW 645Ci - 2004
Csinlnm, de tl drga
2005. janur 20., cstrtk 10:08
Amikor a Hatosrl forgattunk a reptren, olyat csinltam, amilyet mg soha: felhvtam az akkor ppen Olaszorszgban dolgoz Winkler kollgt mobilon, hogy felszltsam, jjjn haza azonnal. Ez itt a vilg legjobb autja, ki kell prblnia.
 |
| Amikor hazajtt, odaadtam a kulcsot, hogy menjen el egy krre. Hrom perc mlva nyertve telefonlt, a szakrlis s vulgris regiszterekbl komponlt indulatos mondatokkal kifejezend mlysges egyetrtst. Teret az obszcenitsnak; a 645 kurva j aut, s gynyr is, br taln nem szp, nem gy szp.
Mretre az 5-s, rra a 7-es kupja, de a kupsgnak hla ennek senki se gncsoskodott a formjn. Senki, aki lben ltta. Kpen hajlamos a szokatlan orr s a furcsa fenk miatt szjat hzni az ember, st, egy ismersm a rgi Dacik Pollux csomagtartfedelt vlte felfedezni rajta, harsny gnykacaj kzepette.
Aztn ha ott fekszik a lbad eltt, szlesen, hosszan, menetkszen, rgtn kipirul minden. Az egsz kls a hatalmas kerekek kztti egyv kuptetrl szl, meg a hossz-hossz orrl. Fenyeget, kicsit taln ijeszt is, annyira gonoszul dominns szemlyisggel, amilyet az utbbi vekben senkinek sem sikerlt autba dizjnolni.
Esze gban sincs rokonszenvet breszteni a szemllben, nyers flelem- s vgykeltsre terveztk. Eddig nem vonzottak a domink s a szado-mazo, de lehet, hogy ideje trtkelnem a szexulis preferenciimat. Esetleg megkrem Chris Bangle-t, hogy legyen a csajom stylistja - ppot azrt ne tervezzen a fenekre, de egybknt szabad kezet adok.
 Persze nem lops A Gran Turismsg, amikor egy nagy, knyelmes de sportos autt kell megpteni, temrdek buktatt rejt. Szoks tlsgosan puha, tohonya autt pteni, ami aztn pzol pojcskodsra megfelel, de sportosan vezetni rossz. Szoks tovbb tl kemny, tl nyers sportautt pteni, amivel nagyszeren lehet sportolni, de zletfeleink idvel tkredzkednek melllnk a villamosra. s szoks egyltaln semmilyen, j klsej, rdektelen szemlyisg, sportosnak ltsz autkat gyrtani ppen kznl lv alkatrszekbl.
A 645Ci, ahogy az mr sejthet, egyik sem ezek kzl, br technikai alapelemei mind rendes BMW limuzinokbl jnnek. Itt van rgtn a nvad motor. 4,4 literes V8-as, 333 lervel s 450 Nm-rel. Ha igaz, amit az M5-s koncepcija sugall, hogy a BMW vsrlkrnek erekcijhoz mindenekeltt betszavakra s titokzatos elektronika felgyelte technikai egzotikumok burjnzsra van szksg, plne nyomkodhat gombokra, akkor ahhoz mrten semmi klns: pp csak a benzinmotorokat vszzadok ta vezrl pillangszelepet hagytk ki belle, hogy pusztn a szvszelepek nyitogatsval szablyozzk a halads lendlett. A tbbi - a vltoztathat vezrls, a 32 szelep meg a vltoz szvcshossz - van mr msban is, br az v motorja djat mgiscsak a BMW kapta rte 2002-ben.
des istenem, 330 Nm alapjrattl. A 645 nyomatkgrbje ott kezddik, ahol az agyonimdott kzepes szuperdzelek vgzdni szoktak, s onnan mg elforog 6500-ig. A szmokat mellzve az a helyzet, hogy ilyen j kedly, flnyesen knnyed, vidm motort sose ismertem mg. Mintha paprcskba ptettk volna, s azt hurcoln, nem b msfl tonnt. Ellenszenvesen, megalzan nem veszi tudomsul, hogy erlkdnie kne, egyszeren megindul s megy, aztn egyre csak megy-megy. Azonnal, mindig, brmeddig.
Nulla s szz kz 5,6 msodperc gonosz kacags fr be, aztn 250-ig mg egy csom - de az is meglepen hamar itt van. Szp dolog, amikor egy csodlatosan megptett, prgs kis motor szalad az emberrel 8000-es fordulaton vonytva, s j az ers turbs autk hirtelen tse is, de az igazi mindenhatsg-komplexushoz sok kbcenti s sok henger kell. Tli hidegben, egyenes ton gyorstva, teherautt elzve, hrmasban mg nha ficnkol a tapadni prbl kerekek fltt a BMW feneke. Csodlatos.
|